Pytanie o dofinansowanie dzieci chodzących do nowoczesnych szkół podstawowych
do Rady Miasta
Czy UM w Zielonej Górze dofinansuje naukę tutejszych dzieci w szkołach typu Montessori, Wolna Szkoła? Obecnie opłaty w tych szkołach są rzędu 1000 PLN (wolna szkoła) czy ok. 800 PLN (szkoła montessori). Przez to część osób wyprowadza się z miasta do lokalizacji gdzie usługi szkolne tego typu są albo lepsze, albo tańsze, albo w ogóle bezpłatne.
UM nie oferuje osobom mieszkającym w mieście nauki szkolnej wg zasad montessori czy wg zasad NVC typowych dla wolnych szkół czy tzw. leśnych szkół. Osoby które mają dwójkę dzieci w takich szkołach, w mojej ocenie nie dawały rady finansowo i się przeprowadziły do innego miasta. Zrobił tak J., kolejny już lokalny malarz graffiti który wyprowadził się z miasta wraz z żoną i z dziećmi i mieszka już w Poznaniu. Komuś kto maluje murale czy graffiti na murach czy w mieszkaniach klientów, i z tej pracy się utrzymuje, ciężko jest dodatkowo wydawać np. 2 tys. PLN co miesiąc na nowoczesną szkołę podstawową dla dzieci.
Koszty szkolnego kształcenia dzieci znacząco wzrosły i w wielu rodzinach są największym kosztem, przez co rodzice o poglądach innych niż poglądy autorytarne są zmuszeni do wyprowadzki by móc posłać dzieci do takiej szkoły w której dzieci nie są ofiarami np. przemocy werbalnej lub praktyk pedagogicznych które w ogóle nie są już aktualne, a w wielu krajach są wręcz zakazane (jak np. wszelkie formy przemocy werbalnej).
Część rodziców dba o to aby ich dzieci mogły pójść do płatnych szkół w których wobec dzieci nie stosuje się np. przemocy werbalnej oraz innych technik edukacyjnych których współcześnie już nie dopuszcza się, a w Polsce one są nadal stosowane. W Niemczech szkoły typu Montessori są zwykle bezpłatne, w Polsce potrafią kosztować 1500 PLN- wpisowe, 1200 PLN- czesne miesięczne. Przedszkole montessori kosztuje ok. 990 PLN plus ok. 250 PLN za wyżywienie.
Pozdrawiam
-- __________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Komentarze
Prześlij komentarz