MZL odpowiada: Zdzisław Piotrowski, Szambelan Starówki- pytanie o archiwalia
---------- Wiadomość przekazana z MZL ----------
Od: Alicja Błażyńska <media1 na s. mzl.zgora.pl>
Data: czwartek, 12 grudnia 2019
Temat: Zdzisław Piotrowski, Szambelan Starówki- pytanie o archiwalia
Do: Adam Fularz <Adam.Fularz na serw
Szanowny Panie,
Uprzejmie informuję, że materiały znajdujące się w domu Pana Piotrowskiego nie przeszły do muzealnego depozytu. Przejął je syn Z. Piotrowskiego, a tym, co pozostało zaopiekował się Pan Szymon Płóciennik. Proszę kontaktować się z nim w tej sprawie.
Pozdrawiam, Alicja Błażyńska
Rzecznik Prasowy MZL
From: Adam Fularz [mailto:Adam.Fularz na s. wieczorna.
Sent: Thursday, December 12, 2019 1:38 PM
To: Muzeum Ziemi Lubuskiej - Info
Subject: Zdzisław Piotrowski, Szambelan Starówki- pytanie o archiwalia
- pytqnie redakcji do MZL
Zdzisław Piotrowski, Szambelan Starówki- pytanie o archiwalia
Szanowni Państwo, Co się stało z archiwaliami zgromadzonymi przez tą osobę? Z tego co wiem, po zgłoszeniu sprawy przez naszą redakcję, MZL przekazał te archiwalia p. Szymonowi, z innej redakcji. Z chęcią uzyskałbym dostęp do tych zasobów, przeglądałem je i były bogate. Znalazłem sporo przedwojennych dokumentów.
Pozdrawiam
--
______________________________
Merkuriusz Polski
Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/
--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl
Komentarze
Prześlij komentarz