LWKZ odpowiada na pytanie dot. Lugidunum
Redakcja odebrała:
Od: Elżbieta Górowska <rzecznik na serw. lwkz.pl>
Data: środa, 20 marca 2019
Temat: Pytanie prasowe Lugidunum
Do: Adam Fularz <Adam.Fularz na serw wieczorna.pl>
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Od: Elżbieta Górowska <rzecznik na serw. lwkz.pl>
Data: środa, 20 marca 2019
Temat: Pytanie prasowe Lugidunum
Do: Adam Fularz <Adam.Fularz na serw wieczorna.pl>
Dzień dobry,
w załączeniu przekazuję odpowiedź
pozdrawiam
Elżbieta Górowska
rzecznik LWKZ
śr., 20 lut 2019 o 20:52 Adam Fularz <Adam.Fularz na serw. wieczorna.pl> napisał(a):
do LWKZSz. P. Barbara Bielinis- KopećDroga PaniCzy słyszała Pani o miejscowości Lugidunum, stolicy dawno już nieistniejącej Rzeszy Lugijskiej, jaka wg pracy zespołu niemieckich kartografów, geodetów, matematyków etc., odcyfrowujących zagadkę mapy Klaudiusza Prolemeusza, rzekomo znajduje się na terenie woj. lubuskiego?W ostatnim tygodniu męczyłem na ten temat dwóch a w zasadzie trzech archeologów. Byłbym wdzięczny, gdyby Pani urząd odniósł się do tej tezy, jakoby w okolicy 10 km wokół Krosna Odrz. miała znajdować się jakaś antyczna stolica jakiejs federacji plemiennej o nazwie "Fort Luga"- jakby można było ją przetłumaczyć.Pozdrawiam--______________________________
______________________________ ______________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_ okresie_wyborczym.pdf
--
-------
Merkuriusz Polski
Www.merkuriusz.co.uk
Komentarze
Prześlij komentarz