WUOZ odpowiada w sprawie zniszczenia zabytkowych elementów dworca- odp. na pismo nr 12441

Redakcja serwisu otrzymała:

---------- Forwarded message ---------
Od: WUOZ Zielona Góra <sekretariat.zgora na s. lwkz.pl>
Date: śr., 18 gru 2019 o 15:31
Subject: Fwd: od na pismo nr 12441
To: Adam Fularz <adam.fularz na wieczorna.pl>


Dzień dobry,
w załączeniu przesyłam odpowiedź od Pani Konserwator, Barbary Bielinis - Kopeć, na Pańskiego maila z 20.11 br.
Z poważaniem
Sekretariat Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Zielonej Górze
ul.Kopernika 1
65-063 Zielona Góra
tel. 68 324 73 90, 324 74 11


(..)
Date: śr., 18 gru 2019 o 14:28
Subject: od na pismo nr 12441
To: <sekretariat.zgora na serw. lwkz.pl>


Dzień dobry,

odnosząc się do Pana zapytania z dnia 20.11.2019 r. w sprawie dworca PKP w Zielonej Górze uprzejmie informuję, że Lubuski Wojewódzki Konserwator Zabytków nie prowadzi spraw związanych z ww. obiektem. Od 2008 r. kompetencje w tym zakresie przekazane zostały do Miejskiego Konserwatora Zabytków w Zielonej Górze. To tam należy kierować ewentualne zapytania i uwagi.

 

B. Bielinis-Kopeć

dr Barbara Bielinis-Kopeć

Lubuski Wojewódzki Konserwator Zabytków

 

Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków

ul. Kopernika 1 65-001 Zielona Góra

www.lwkz.pl

 



--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Komentarze

Popularne posty