Michał Timoszyk - CONCEPT ART w praktyce - zapraszamy na wernisaż

Muzeum Ziemi Lubuskiej w Zielonej Górze oraz Galeria Twórców Galera zapraszają na otwarcie wystawy

 

Michał Timoszyk

CONCEPT ART

w praktyce

 

Wernisaż, z udziałem Autora, odbędzie się w środę, 16 września 2015 r. o godz. 17.00 w gmachu Muzeum, al. Niepodległości 15 w Zielonej Górze.

 

O Artyście:

Michał Timoszyk (ur. 1985) pochodzi z Krosna Odrzańskiego. Absolwent Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych w Zielonej Górze oraz Wydziału Artystycznego Uniwersytetu Zielonogórskiego na kierunku Grafika.

Michał jest z zawodu grafikiem a z pasji ilustratorem koncepcyjnym. Jako grafik pracował w kilku zielonogórskich agencjach reklamowych, obecnie jest freelancerem.

Współpracował m.in. z łódzką firmą Wastelands Interactive przy tworzeniu gry "Worlds of Magic" wydanej w tym roku. W ramach pracy nad grą, tworzył rysunki koncepcyjne architektury i budynków dla dwóch z ośmiu ras oraz kilku stworzeń tam występujących.

 

Grafika koncepcyjna (concept art) to forma ilustracji, której celem jest wyrażenie własnej wizji, idei, nastroju danego projektu. Kojarzona jest między innymi z designem, przemysłem samochodowym, filmowym, światem gier komputerowych… Popkulturowe projekty to dziś przedsięwzięcia zespołowe, a artyści koncepcyjni zajmują w tych drużynach niezwykle istotne miejsce. Mimo, że bezpośrednio nie obcujemy z ich pracą w produkcie finalnym.

Jakie znaczenie ma concept art w tworzeniu gier komputerowych? Zasadnicze, ci którzy interesują się game developingiem doskonale wiedzą, że bez zgranego zespołu artystów koncepcyjnych nie da się stworzyć inspirującego i spójnego produktu. Artyści 2D nadają formę wizualną i określony wyraz pomysłom twórców gry, tworzą jej estetyczny sznyt, dobierają detale budynków, styl zbroi i wygląd bohaterów, po to by następnie graficy 3D mogli na podstawie wybranych ilustracji stworzyć odpowiednie modele, które zostaną umieszczone w świecie gry. To żmudny proces wymagający pracy i wyobraźni.

Na wystawie zobaczymy grafiki koncepcyjne, które Michał Timoszyk wykonał do gry komputerowej "Worlds of Magic" wydanej przez Wastelands Interactive - koncepty budynków dla dwóch ras, dla których trzeba było stworzyć indywidualną architekturę, opracować wygląd budynków różnego praznaczenia, nadać im stylistyczną wyrazistość i atrakcyjna formę plastyczną. Prace koncepcyjne budowli uzupełniają dodatkowo plansze z conceptami kilku stworzeń zamieszkujących świat gry, a także prace własne Autora.

 

Igor Myszkiewicz

Kurator wystawy

 

Współorganizatorem wydarzenia jest Zielonogórski Klub Fantastyki Ad Astra.

Wystawa potrwa do 31 X 2015 r.

 

 

 

 

 

 

Pozdrawiam

Alicja Błażyńska
rzecznik prasowy MZL
tel. 68 327 23 45 wew. 11
kom. 601 56 57 26
---------------------------
Muzeum Ziemi Lubuskiej
al. Niepodległości 15
65-048 Zielona Góra

 

Komentarze

Popularne posty