Petycja do władz samorządowych woj. lubuskiego- dot. arboretum

Petycja
do władz samorządowych woj. lubuskiego



do władz władz samorządowych woj. lubuskiego dot. arboretum



Petycja o odtworzenie i przywrócenie dawnego blasku dla arboretum w Nietkowie pod Zieloną Górą.

Szanowni Państwo,
Okolice Zielonej Góry cierpią na brak atrakcji turystycznych. Niestety, atrakcje tego regionu, szczególnie te przyrodnicze, powstałe w okresie przedwojennym, są dziś zniszczone i zdewastowane, wręcz są w opłakanym stanie. Przykładami tego jest oprócz Oderwaldu także Arboretum Spätha, jedyny taki obiekt w tych okolicach.

Nasza wizja lokalna w tym arboretum pokazała iż są to w zasadzie resztki arboretum, nienadające się do zwiedzania z racji licznych zwalonych drzew przegradzających zarośniętą ścieżkę. Cenny i bardzo egzotyczny drzewostan jest nieopisany. Miejsce w ogóle nie przypomina arboretum, jest to raczej smutna ruina, z licznymi powalonymi drzewami. Zniszczenia po powodzi sprzed dekady wciąż nie zostały tam naprawione. Grobowce dawnych twórców arboretum zniszczono.

Chcemy by temu miejscu przywrócono dawną świetność. By Zielona Góra zyskała prawdziwe arboretum w swojej okolicy. Chcemy by owe resztki arboretum przekształcono w rodzaj ogrodu botanicznego także z atrakcyjną roślinnością niskopienną. Chcemy by dokonano nasadzeń nowych drzew, tak by arboretum to mogło odnowić swój drzewostan i nie znikło za kilka dekad. Chcemy wreszcie, by arboretum to było zarządzane na podobnym poziomie kompetencji jak kilkadziesiąt innych arboreta w Polsce, i dzięki umiejętnej promocji było elementem podnoszącym atrakcyjność turystyczną aglomeracji Trójmiasta Lubuskiego.

W związku z tym ślę tą petycję do UMWL z wnioskiem aby to UMWL wystąpił do Dyrekcji Lasów Państwowych o:

zorganizowanie spotkania w sprawie naprawy arboretum

przeznaczenie środków na odratowanie arboretum. 

Proponowany wkład mój jako wydawcy:
 
Jako wydawca mogę do arboretum oddać drzewka "Wollemia nobilis" z własnej hodowli, z uwagi na bardzo wysoką cenę wysadza się je w klatkach.

Wokół doliny rzeki Odry panuje bardzo unikalny mikroklimat. Jak sądzę, rzadkie drzewo, Wollemia nobilis, miałaby szansę się tutaj utrzymać. Czy władze są zainteresowane zakupem takiego rzadkiego drzewa- np. do jakiegoś terenu z kwaśną glebą? Takie drzewa byłyby atrakcją turystyczną bo są one wyjątkowo rzadkie.

W Zielonej Górze, gdzie hoduję aktualnie kilka tego typu drzew (kupiłem 5 nasion poprzednio a teraz kolejne 7-8, na więcej nasion mnie prozaicznie nie stać), warunki są mniej sprzyjające niż w dolinie Odry. Drzewa te wytrzymują do -17 stopni Celsjusza. Klimat Nietkowa byłby dla nich bardziej odpowiedni.

Czy w ramach gospodarki zielenią miejską, możliwe jest by dokonać nasadzeń  drzew "wolemia nobilis/ wolemia szlachetna" przed budynkiem UMWL w Zielonej Górze?  Mogę podarować kilka nasion.

Proponuję nasadzenie małego lasu drzew tego gatunku w arboretum. W ogrodach botanicznych te drzewa sadzi się w metalowych klatkach z powodu ich ceny. Proponuję by w Nietkowie także były one w klatkach.


Adam Fularz

-------------------

Informacja o dojeździe do Arboretum: W Nietkowie za przystanią kajakową (przy rzeczce na północ od wioski) skręcić w prawo, przejechać przez most nad rzeczką, następnie pierwsza droga leśna w lewo. Arboretum jest po około 300 metrach, zaraz za kanałem. Przy resztkach słupów po dawnej tablicy informacyjnej należy się zatrzymać i od tej drogi przejść się na spacer dróżką w lewo. Po około 100 metrach zobaczymy pierwsze okazy rzadkich gatunków wciąż rosnące w gęstwienie chaszczy.

Bliższe informacje o dojeździe pod nr. tel. 0604 44 36 23


--
--

Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661

TEKSTY

Każdego dnia Agencja Merkuriusz udostępnia kilka materiałów prasowych ze wszystkich regionów Polski. Dotyczą one najważniejszych wydarzeń w skali kraju, różnych dziedzin życia. Stanowi źródło informacji dla redakcji prasowych.

ZDJĘCIA

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis fotograficzny. Korzystają z niego serwisy internetowe i redakcje prasowe.

WIDEO

Na zamówienie abonenta udostępniamy serwis video. Korzystają z niego stacje telewizyjne.


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf



--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl

Komentarze

Popularne posty