Petycja do Radnych Miasta Zielona Góra o rekonstrukcję zniszczonej bramy miejskiej



O rekonstrukcję Bramy Nowej

Petycja do Radnych Miasta Zielona Góra

Drodzy Państwo,
Po wizycie w innych miastach gdzie intensywnie odbudowuje się dawne zabytki, wnoszę o odbudowę Bramy Nowej na 200-lecie jej zburzenia (wg zebranych danych zburzono ją 200 lat temu w 1819 r.). Gdy prosiłem o to rok temu Zarząd Miasta, odmówiono wówczas bez podania powodu. 

Nie jesteśmy może Toruniem ani Krakowem, ale nasze miasto jest turystycznie ciekawszym polskim miastem w bezpośredniej bliskości Berlina oraz największym blisko położonym ośrodkiem miejskim na wschód tej 4,5 milionowej aglomeracji. Tymczasem na weekendy do nas nie przyjeżdżają nawet berlińczycy. 

Co jest źle zrobione? Może to centrum naszego miasta jest zaniedbane, brak jest tu pubów w piwnicach, knajpek na rynku, bruku, elegancji, dobrego oświetlenia (np. gazowego, dającego inne widmo świetlne, światło o innej barwie) i uroczych zakątków? Od lat nikt nic nie zmienia, choć inne miasta, jak choćby Jelenia Góra, są dziś odpicowanymi perełkami, pełnymi niemieckich turystów...

Zielona Góra potrzebuje głębokiej i kompleksowej rewitalizacji centrum miasta pod turystykę, dokonanej przez fachowców wzorujących się na doświadczeniach innych miast. Oto propozycja rekonstrukcji wg zachowanego sztychu jednego z zabytków dla celów wzbogacenia oferty turystycznej miasta- chodzi o odbudowę Bramy Nowej przy Wieży Łaziebnej jako atrakcji turystycznej.

Po dokonanej wizji w tym miejscu proponuję wielką akcję przebudowy historycznego miejsca w taki sposób, by było bardziej atrakcyjne turystycznie. W taki sposób zrekonstruowano czy to starówkę Gdańska, czy Warszawy w latach 50-tych XX wieku.

Na ul. Krawieckiej znajduje się dawny hotel policyjny, bodajże "Pod Wieżą". Warto byłoby przekonać radnych miasta, by podjąć rekonstrukcję historycznej "Bramy Nowej" która znajdowała się pomiędzy tym hotelem a Wieżą Głodową.

Sądzę że jest to ekonomicznie możliwe. Z tego co pamiętam, brama była dwukondygnacyjna. Prawdopodobnie możnaby na to pozyskać jakieś środki unijne.

Nasze miasto ma mało atrakcyjnych zabytków. Myślę że rekonstrukcja dawnych obiektów nie jest niczym dziwnym, zważywszy na korzyści ekonomiczne z rozwoju turystyki. W Poznaniu podjęto niedawno decyzję o odbudowie tamtejszego zamku- czego już dokonano, do tego np. całe historyczne centrum Warszawy, Gdańska czy Głogowa jest przecież odbudowaną rekonstrukcją. My w Zielonej Górze też powinniśmy myśleć w taki sposób. Byłbym bardzo wdzięczny gdyby władze miasta przekonały się do poszukiwania środków na odbudowę wspomnianej Bramy Nowej a następnie jej zagospodarowania.

Odnośnie wyglądu tego budynku Bramy Nowej, to dołączam sztych z dolny-slask.org.pl

W pracy autorstwa Barbary Bielinis- Kopeć pt. "Zabytki Zielonej Góry" na str. 80 znajduje się dość dokładne odwzorowanie tej bramy z roku 1780-go (został on rozebrany 40 lat później, ok. 1819 roku). Na temat wyglądu tej bramy wiemy najwięcej spośród wszystkich pozostałych nieistniejących obiektów obronnych.


Odpowiedź UM Zielona Góra ze środy 2 maja 2018

Witam,

nie przewidujemy realizacji tego zadania.

Monika Zapotoczna
Z-ca Dyrektora Departamentu Prezydenta Miasta Zielona Góra
ul. Podgórna 22
65-424 Zielona Góra

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Komentarze

Popularne posty