13 czerwca- wernisaż wystawy w Galerii REKTORAT


Redakcja otrzymała:
Od: Ewa Sapeńko <e.sapenko na serw. adm.uz.zgora.pl>
Date: wt., 11 cze 2019 o 11:10
Subject: Uniwersytet Zielonogórski - wernisaż wystawy w Galerii REKTORAT



13 czerwca 2019 r. (czwartek) o godz.18.00 Galeria Uniwersytetu Zielonogórskiego Rektorat  z siedzibą przy ul. Licealnej 9 zaprasza na wernisaż wystawy Ireneusza Solarka pt. Po Za.

Wystawę będzie można oglądać do 10 lipca 2019 r.

 

IRENEUSZ SOLAREK ur. 1963 r.

Studia:

Uniwersytet M.Kopernika wydz. Sztuk Pięknych w Toruniu

Państwowa Wyższa Szkoła Sztuk Plastycznych w Łodzi (ASP)

 

Obecnie tworzy szereg działań artystycznych w Zbąszyniu, gdzie pracuje i mieszka. Zajmuje się malarstwem, grafiką, instalacją, obiektem artystycznym, wideo, działaniami parateatralnymi i site-specific.

Prowadzi scenę plastyczną od 20 lat. Realizuje projekty kuratorskie w Muzeum Ziemi Zbąszyńskiej i Regionu Kozła. Ma na swoim koncie wiele działań artystycznych, wystaw, festiwali. Jest twórcą Międzynarodowego Festiwalu Artystycznego Experyment. Prowadzi Galerię Baszta - non profit. Jest prezydentem Stowarzyszenia kulturalno-edukacyjnego „Przestrzeń".

 

Ważniejsze wystawy:

 

2012   "6"Obrzyce

2011   "Rekonstrukcje" Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi

2010   "Zapis III" Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi

2010   "Znak formą zapisu" Galeria 2b+r w Warszawie

2009   "Obiekty" Galeria Baszta w Zbąszyniu

2009   V Międzynarodowe Biennale Sztuki Nowoczesnej w Taszkiencie

2008   Międzynarodowe Spotkania Artystyczne Experyment

2007   Międzynarodowe Biennale Sztuki Współczesnej w Taszkiencie

2007   BWA Gorzów Wlkp.

2007   Międzynarodowe Spotkania Artystyczne Experyment

2007   Arsenał w Poznaniu

 

Festiwale i imprezy teatralne:

 

2009   Międzynarodowe Spotkania Artystyczne Experyment 2009

2008   Międzynarodowe Forum Teatrów Alternatywnych w Sofii

2000-2008 Międzynarodowe Spotkania Artystyczne Experyment

2007   Festiwal Teatrów Niezależnych w Ostrowie Wlkp

2006   Międzynarodowy festiwal teatralny w Tunisie, Tunezja

2005   Centrum Sztuki Współczesnej SOLVAY, Kraków

 

Nagrody:

 

2009   II nagroda na V Międzynarodowym Biennale sztuki współczesnej w Taszkiencie

2007   II nagroda na Międzynarodowym Biennale sztuki współczesnej w Taszkiencie,

          Nagroda specjalna Narodowej Galerii Uzbekistanu

2006   nagroda Marszałka woj. Wielkopolskiego

2006   nagroda za działalność kulturalno-społeczną polsko-australijskiej Fundacji Polcul

 

 

 

Ewa Sapeńko

Rzecznik prasowy

Uniwersytetu Zielonogórskiego

ul. Licealna 9

65-417 Zielona Góra

www.uz.zgora.pl

(..)

 

Członek Stowarzyszenia

PR i Promocji Uczelni Polskich

www.prom.edu.pl

 

 





--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Komentarze

Popularne posty