Petycja do Zarządu Woj. Lubuskiego w sprawie programu odbudowy zamków
Petycja do Zarządu Woj. Lubuskiego
Wnosze petycję do zarządu Woj. Lubuskiego aby zorganizowano konkurs i przeznaczono środki na odbudowę średniowiecznych zamków.
Uzasadnienie.
W woj. lubuskim jest wiele średniowiecznych zamków i zamczysk które popadają w ruinę. Jednocześnie często są przykłady udanych procesów całkowitej odbudowy takich zamków- np. Zamek Królewski w Warszawie to budowla odtworzona lub raczej zbudowana zupełnie na nowo. Będąc magnesami dla turystów- z nawiązką zwróciły one koszta ich odtworzenia. Wnoszę aby w celu rozwoju przemysłu turystycznego przeznaczono znaczne środki na odbudowę możliwie największej ilości średniowiecznych budowli zabytkowych. Owszem- tak odbudowa nie zawsze podoba się konserwatorom zabytków- niemniej- jest ona gospodarczo, z ekonomicznego punktu widzenia- zasadna i celowa, jako że budowle takie przyciągają turystów.
Wnoszę o zorganizowanie konkursu na osbudowę zamków. Odbudowa byłaby z pełnym odtworzeniem walorów zabytkowych- tj. tak aby zamek pełniłby w nowym wcieleniu funkcje turystyczne. Celowo zakres projektu skupiłby się na zabytkach z epoki średniowiecza.
Zamki odbudowano w Stopnicy czy w Dreźnie lub wWarszawie. Istnieje serwis o budowie zamków na nowo:
https://zamkinanowodotcom.wordpress.com/. Pisze w nim np "Obecnie w Polsce powstało, jest w trakcie budowy, lub planuje się zbudować kilkadziesiąt nowych zamków z wykorzystaniem historycznych ruin, co stanowi ok. 10 % wszystkich średniowiecznych zamków w naszym kraju, wliczając w to tereny czeskiego od XIV w. Śląska i dawnego państwa Zakonu Krzyżackiego. Dobrym przykładem jest Jura Krakowsko-Częstochowska, na której zamkowe ruiny od stuleci malowniczo wpisujące się w krajobraz wapiennych skał, zmieniają się w nowe zamki, przypominające dekoracje filmowe. "
Załącznik: mapa zamków
wg zamki.res.pl
__________________________________________________________________________
Merkuriusz Polski
Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661
Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.
Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.
Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.
Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.
Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych.
Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone.
Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)
W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf
Komentarze
Prześlij komentarz