wystawa
Muzeum Ziemi Lubuskiej w zielonej Górze
Galeria Twórców Galera
zapraszają na otwarcie wystawy
Michał Timoszyk
CONCEPT ART
w praktyce
Wernisaż, z udziałem Autora, odbędzie się w środę, 16 września 2015 r. o godz. 17.00 w gmachu Muzeum, al. Niepodległości 15 w Zielonej Górze.
O Artyście:
Michał Timoszyk (ur. 1985) pochodzi z Krosna Odrzańskiego. Absolwent Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych w Zielonej Górze oraz Wydziału Artystycznego Uniwersytetu Zielonogórskiego na kierunku Grafika.
Michał jest z zawodu grafikiem, a z pasji ilustratorem koncepcyjnym. Jako grafik pracował w kilku zielonogórskich agencjach reklamowych, obecnie jest freelancerem.
Współpracował m.in. z łódzką firmą Wastelands Interactive przy tworzeniu gry "Worlds of Magic" wydanej w tym roku. W ramach pracy nad grą, Michał tworzył rysunki koncepcyjne architektury i budynków dla dwóch z ośmiu ras oraz kilku stworzeń tam występujących.
Grafika koncepcyjna (concept art) to forma ilustracji, której celem jest wyrażenie własnej wizji, idei, nastroju danego projektu. Kojarzona jest między innymi z designem, przemysłem samochodowym, filmowym, światem gier komputerowych… Popkulturowe projekty to dziś przedsięwzięcia zespołowe, a artyści koncepcyjni zajmują w tych drużynach niezwykle istotne miejsce. Mimo, że bezpośrednio nie obcujemy z ich pracą w produkcie finalnym.
Jakie znaczenie ma concept art w tworzeniu gier komputerowych? Zasadnicze, ci którzy interesują się game developingiem doskonale wiedzą, że bez zgranego zespołu artystów koncepcyjnych nie da się stworzyć inspirującego i spójnego produktu. Artyści 2D nadają formę wizualną i określony wyraz pomysłom twórców gry, tworzą jej estetyczny sznyt, dobierają detale budynków, styl zbroi i wygląd bohaterów, po to by następnie graficy 3D mogli na podstawie wybranych ilustracji stworzyć odpowiednie modele, które zostaną umieszczone w świecie gry. To żmudny proces wymagający pracy i wyobraźni.
Na wystawie zobaczymy grafiki koncepcyjne, które Michał Timoszyk wykonał do gry komputerowej "Worlds of Magic" wydanej przez Wastelands Interactive - koncepty budynków dla dwóch ras, dla których trzeba było stworzyć indywidualną architekturę, opracować wygląd obiektów różnego przeznaczenia, nadać im stylistyczną wyrazistość i atrakcyjną formę plastyczną. Prace koncepcyjne budowli uzupełniają dodatkowo plansze z conceptami kilku stworzeń zamieszkujących świat gry, a także prace własne Autora.
Igor Myszkiewicz
Kurator wystawy
Współorganizatorem wydarzenia jest Zielonogórski Klub Fantastyki Ad Astra.
Wystawa potrwa do 1 listopada 2015 r.
Muzeum Ziemi Lubuskiej
al. Niepodległości 15
65-048 Zielona Góra
tel. (68) 327 23 45, 320 26 78
fax (68) 324 65 61
www.mzl.zgora.pl
e-mail: muzeum@man.zgora.pl
Galeria Twórców Galera
zapraszają na otwarcie wystawy
Michał Timoszyk
CONCEPT ART
w praktyce
Wernisaż, z udziałem Autora, odbędzie się w środę, 16 września 2015 r. o godz. 17.00 w gmachu Muzeum, al. Niepodległości 15 w Zielonej Górze.
O Artyście:
Michał Timoszyk (ur. 1985) pochodzi z Krosna Odrzańskiego. Absolwent Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych w Zielonej Górze oraz Wydziału Artystycznego Uniwersytetu Zielonogórskiego na kierunku Grafika.
Michał jest z zawodu grafikiem, a z pasji ilustratorem koncepcyjnym. Jako grafik pracował w kilku zielonogórskich agencjach reklamowych, obecnie jest freelancerem.
Współpracował m.in. z łódzką firmą Wastelands Interactive przy tworzeniu gry "Worlds of Magic" wydanej w tym roku. W ramach pracy nad grą, Michał tworzył rysunki koncepcyjne architektury i budynków dla dwóch z ośmiu ras oraz kilku stworzeń tam występujących.
Grafika koncepcyjna (concept art) to forma ilustracji, której celem jest wyrażenie własnej wizji, idei, nastroju danego projektu. Kojarzona jest między innymi z designem, przemysłem samochodowym, filmowym, światem gier komputerowych… Popkulturowe projekty to dziś przedsięwzięcia zespołowe, a artyści koncepcyjni zajmują w tych drużynach niezwykle istotne miejsce. Mimo, że bezpośrednio nie obcujemy z ich pracą w produkcie finalnym.
Jakie znaczenie ma concept art w tworzeniu gier komputerowych? Zasadnicze, ci którzy interesują się game developingiem doskonale wiedzą, że bez zgranego zespołu artystów koncepcyjnych nie da się stworzyć inspirującego i spójnego produktu. Artyści 2D nadają formę wizualną i określony wyraz pomysłom twórców gry, tworzą jej estetyczny sznyt, dobierają detale budynków, styl zbroi i wygląd bohaterów, po to by następnie graficy 3D mogli na podstawie wybranych ilustracji stworzyć odpowiednie modele, które zostaną umieszczone w świecie gry. To żmudny proces wymagający pracy i wyobraźni.
Na wystawie zobaczymy grafiki koncepcyjne, które Michał Timoszyk wykonał do gry komputerowej "Worlds of Magic" wydanej przez Wastelands Interactive - koncepty budynków dla dwóch ras, dla których trzeba było stworzyć indywidualną architekturę, opracować wygląd obiektów różnego przeznaczenia, nadać im stylistyczną wyrazistość i atrakcyjną formę plastyczną. Prace koncepcyjne budowli uzupełniają dodatkowo plansze z conceptami kilku stworzeń zamieszkujących świat gry, a także prace własne Autora.
Igor Myszkiewicz
Kurator wystawy
Współorganizatorem wydarzenia jest Zielonogórski Klub Fantastyki Ad Astra.
Wystawa potrwa do 1 listopada 2015 r.
Muzeum Ziemi Lubuskiej
al. Niepodległości 15
65-048 Zielona Góra
tel. (68) 327 23 45, 320 26 78
fax (68) 324 65 61
www.mzl.zgora.pl
e-mail: muzeum@man.zgora.pl
Komentarze
Prześlij komentarz