28. Euroshorts. Międzynarodowy Festiwal Filmowy- 5.12.2019 w Ziel. Górze


Młodzi filmowcy po raz 28 na festiwalu Euroshorts

5.12.2019 godz. 18:00
wstęp wolny


Uczestnicy konkursu Euroshorts dopiero zaczynają swoją karierę w filmie, a więc zobaczymy tu niezwykłą świeżość spojrzenia, bezkompromisowe podejście do tematów i rodzące się talenty. Wielu z autorów można będzie spotkać osobiście. Euroshorts to najnowsze filmy studentów i absolwentów polskich i światowych szkół filmowych oraz doskonałe profesjonalne filmy niezależne z Polski i ze świata. Niektóre z nich już stały się międzynarodowymi przebojami...

Tematem wiodącym jest ojcostwo. To co mnie w tym roku zaciekawiło najbardziej, co powtarza się w wielu filmach z różnych miejsc świata, to temat ojcostwa. Pojawia się w różnych odsłonach: w ojcowskich staraniach, nieudolności, tęsknocie i czułości. Zawsze jest w tym miłość - mówi Kaja Wilengowska, główna selekcjonerka festiwalu. Razem ze swoim zespołem, z ponad 60 godzin zgłoszonych materiałów Kaja zbudowała autorski program konkursowy. - Ale nie tylko o tym zobaczycie filmy, świat się kręci i bohaterami naszych czasów są zarówno uchodźcy, jak i bogata młodzież. Ludzie, którzy są i wspaniali i okropni dla innych.

Fani niecierpliwie czekają na 28 już edycję pokazu „Amerykański Film Reklamowy. Sztuka i Technika" z Muzeum Sztuki Nowoczesnej (MoMA) w Nowym Jorku, czyli najlepsze światowe spoty reklamowe z ostatniego roku, wyróżnione przez prestiżowe amerykańskie Stowarzyszenie Niezależnych Producentów Reklamowych (AICP). Można będzie zobaczyć reklamy nakręcone przez wybitnych reżyserów i z udziałem znanych aktorów i sportowców.

Dla młodych dziennikarzy festiwal przygotował konkurs Konkurs na formę dźwiękową im. Jerzego Tuszewskiego, z wysokimi nagrodami, ufundowanymi przez Stowarzyszenie Autorów ZAIKS. Uczestnicy mają za zadanie nagranie 5-minutowego utworu dźwiękowego na dowolny temat. Jerzy Tuszewski (1931-2016) był reżyserem radiowym, jednym z pionierów stereofonicznego słuchowiska dokumentalnego w Polsce, związanym z Programem 2 Polskiego Radia. Był też współzałożycielem pierwszego polskiego Dyskusyjnego Klubu Filmowego. W późniejszym okresie twórczości realizował filmy dokumentalne. Francja będzie celem rysunkowej podróży, którą odbędą podczas warsztatów z Podróżniczką Hanią najmłodsi uczestnicy festiwalu. Partnerami projektu są: Ambasada Francji w Polsce i Instytut Francuski.

Autorką plakatu tegorocznej edycji jest Magdalena Zalewa, studentka grafiki w Akademii im. Willema de Kooninga w Roterdamie, zdobywczyni wyróżnienia w konkursie.

Trasa po Polsce
Po premierowym tygodniu w Gdańsku, festiwal pojedzie do Zielonej Góry (pokaz 5 grudnia w BWA Zielona Góra), Warszawy (pokaz 6 grudnia w Collegium Civitas) i Katowic (pokaz 13 grudnia w Kinie Kosmos).
Do 30 czerwca 2020 filmy z festiwalu zobaczą widzowie w dalszych 15 miastach. Dokładny program można znaleźć nawww.euroshorts.pl , FB i Twitter /euroshorts)



 PROGRAM:


cz. 1
Amerykański Film Reklamowy 2019
Sztuka i technika / The Art & Technique
of the American Commercial 2019

polskie napisy / subitled in Polish, 72 min.

"Amerykański Film Reklamowy 2019" – zestaw filmów reklamowych wyróżnionych przez prestiżowe Stowarzyszenie Niezależnych Producentów Reklamowych (AICP) i włączonych do kolekcji Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku (MoMA) - to szansa zobaczenia współczesnej Ameryki w nietypowy sposób. Oto życie codzienne Amerykanów, z perspektywy produktów i usług, których używają. Oto ich troski i obawy, łącznie z nawiązaniami do ruchu Me Too (doskonały film animowany „Survivors Story") i do niestabilnej sytuacji politycznej w różnych częściach świata (kampania New York Timesa). Oto wezwania do wspólnego działania na rzecz młodzieży (film "Witamy w Global Girls Alliance", zrealizowany dla Fundacji Obamy przez Moxie Pictures). W reklamach wystąpili m.in. Serena Williams czy sama Michelle Obama, żona byłego prezydenta USA, która angażuje się w działania prospołeczne. Ten pokaz to szansa zobaczenia nowych prac takich reżyserów jak: Spike Jonze, David Shane, Martin de Thurah, Errol Morris, Steve Miller, Randy Krallman, ale również filmu "Seven Worlds" nakręconego dla marki Hennessy przez supergwiazdę - Ridleya Scotta. Poznajmy nowe kreacje takich marek jak: Skittles, Snickers, Nike, Macy's, AT&T, Travel Oregon, Squarespace, PRADA, Nike – przeznaczone na rynek amerykański. W kategorii doskonałości reklamowej wyróżniono kontrowersyjną reklamę Libresse "Viva La Vulva", w reżyserii Kim Gehrig oraz "Endless Stories" – film zbudowany z samych zdjęć fotograficznych z kolekcji Getty Images. Jury nagrodziło też teledyski takich artystów jak: Childish Gambino, Vince Staples, LCD Soundsystem oraz prace studentów Akademii Filmowej Badenii-Wirtembergii i Art Center College of Design,.Jak zwykle mamy do czynienia z perfekcyjną pracą z obrazem i dźwiękiem oraz zaawansowanymi efektami specjalnymi. Premiera pokazu odbyła się w czerwcu br w Nowym Jorku.

 

cz. 2
Filmy z Konkursu Międzynarodowego Euroshorts 2019 / International Contest Films

Harleyowiec na wózku (Harley Wheelchair), FAB, 12:00, reż./dir. Niels Sabbe, Belgia
* Sparaliżowany motocyklista, Harley, ogląda świat z perspektywy elektrycznego wózka inwalidzkiego.
Harley, a paralyzed motorbiker contemplates society in his electric cart.

Według Anakreonta (Anacronte), ANI, 14:58, reż./dir. Raúl Koler, Emiliano Sette, Argentyna
* Anakreont i Źli Czarownicy, wystawiają na próbę szczęście ludzkości.
Anacronte and the Sorcerers of Evil, put to test humanity's happiness.

Zróbmy sobie selfie (Selfies), ANI, 3:40, reż./dir. Claudius Gentinetta, Szwajcaria
* Nowe spojrzenie na zjawisko kulturowe zwane "selfie".
A new look at the "selfies" phenomenon.

Zamek (Castle), ANI, 5:00, reż./dir. Ryotaro Miyajima, Japonia
*Namalowani akwarelami magiczni wojownicy tylko w herbaciarni mogą odzyskać człowieczeństwo.
For watercolor painted magic warriors a tea room becomes the right place to regain humanity.

W oddali (Taft), EXP, 4:51, reż./dir. Tuixén Benet, Hiszpania
* Czarno-biały pejzaż, pozornie nie zamieszkany.
A black and white landscape with apparently no human presence seen...

Kawałek ziemi (A Piece of Land), FAB, 3:03, reż./dir. Ranja Ali, Irak
* Ahmed ucieka z ogarniętej wojną Syrii do Iraku.
Ahmed flees his war-torn homeland of Syria and lives in Iraq.

273 dni od dziś (273 days from today), ANI, 11:38, reż./dir. Konstantinos Vachlas, Grecja
* Życie codzienne żołnierzy Armii Greckiej.
Everyday routine of the Greek Army soldiers.

Goniec (Paperboy, Blaðberinn), FAB, 10:23, reż./dir. Ninna Pálmadóttir, Islandia
* Chłopiec roznoszący gazety w małym miasteczku poznaje kobietę doświadczającą przemocy domowej.
A small town paper delivery boy connects with a traumatized woman

Kapitan (Der Käpt'n), FAB, 14:00, reż./dir. Steve Bache, Niemcy
* Po ciężkim wypadku ratownik Frank próbuje przedstawić się synowi jako silny ojciec, taki jak wcześniej.
After a serious accident a lifeguard Frank tries to present himself as the strong father he used to be.

Galeria BWA

--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Komentarze

Popularne posty