komunikat: Uniwersytet Zielonogórski - VII Dni Polsko-Niemieckie

Redakcja serwisu otrzymała

Od: Ewa Sapeńko <e.sapenko na serw. adm.uz.zgora.pl>
Date: pon., 30 wrz 2019 o 14:34
Subject: Uniwersytet Zielonogórski - VII Dni Polsko-Niemieckie
To: Ewa Sapeńko <e.sapenko na serw. adm.uz.zgora.pl>


W październiku, już po raz siódmy, Centrum Kultury i Języka Niemieckiego Uniwersytetu Zielonogórskiego organizuje Dni Polsko-Niemieckie. W tym roku imprezy będą się odbywały pod hasłem Odkrywajmy, co nas łączy/Entdecken wir, was uns verbindet. Zorganizowanie VII Dni Polsko-Niemieckich było możliwe dzięki wsparciu Urzędu Miasta Zielona Góra, Polsko-Niemieckiej Współpracy Młodzieży Jugendwerk i Uniwersytetu Zielonogórskiego.

 

CKiJN UZ od początku swojej działalności współpracuje z WiMBP im. C. Norwida w Zielonej Górze. Również w tym roku, w dniach 8, 9, 10 października w godzinach przedpołudniowych w Oddziale dla Dzieci odbędą się Gry i zabawy z językiem niemieckim w których będą uczestniczyli uczniowie zielonogórskich szkół podstawowych.

 

8 października, o godz.16.00, w Filii WIMBP im. C. Norwida nr 4 przy ul. Podgórnej 45 zostanie otwarta wystawa Widokówki z literackich miejsc w Niemczech.

 

17 października o godz.18.00 w klubie muzycznym Piekarnia Cichej Kobiety przy ul. Fabrycznej 13, Klub Tygodnika Powszechnego zaprasza na spotkanie: Moje spojrzenie na Polskę. Będzie to spotkanie z prof. Dieterem Bingen'em, dyrektorem Deutsches Polen Institut w Darmstadt .

 

21 października o godz.18.00 w auli 205 w siedzibie Rektoratu Uniwersytetu Zielonogórskiego przy ul. Licealnej 9 odbędzie się koncert Polsko-Niemieckiej Orkiestry Młodzieżowej z Frankfurtu nad Odrą i Zielonej Góry (wejście na koncert za zaproszeniami)

 

21 października w siedzibie zielonogórskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku (UTW) w godzinach przedpołudniowych odbędzie się spotkanie DTV Cottbus z członkami UTW na temat: Poezja Eryki Schirmer dla Seniorów.

 

Od 20 września do 3 listopada 2019 r. w ramach Dni Polsko-Niemieckich w Centrum Przyrodniczym działającym w ramach Centrum Nauki Keplera przy Zielonogórskim Ośrodku Kultury gości wystawa Kształtowanie kultury pamięci na temat pracy przymusowej i Holocaustu jako zadanie transgraniczne. Ta polsko-niemiecka wystawa prezentuje zdjęcia autorstwa polskich studentów Uniwersytetu Zielonogórskiego i niemieckich studentów z Cottbus z Brandenburskiego Uniwersytetu Technicznego Cottbus-Senftenberg (BTU CS), wykonane na terenie Krzystkowic/Chrstianstadt Alfred Nobel DAG.

Od 5 listopada wystawa zostanie również pokazana w Muzeum Ziemi Międzyrzeckiej w Międzyrzeczu.

 

Centrum Kultury i Języka Niemieckiego Uniwersytetu Zielonogórskiego (CKiJN UZ) (istnieje od 1997 r.) - działa na rzecz promocji kultury i języka sąsiada w rejonie polsko-niemieckiego pogranicza. W latach 2003-2012 CKiJN UZ zorganizowało dziesięć kolejnych edycji Dni Niemieckich, a od roku 2013 organizowane są corocznie Dni Polsko-Niemieckie. Dni te co roku uświetnia koncert Polsko-Niemieckiej Orkiestry Młodzieżowej z Frankfurtu nad Odrą i Zielonej Góry. Podczas koncertu uczniowie zielonogórskich szkół średnich czytają po polsku i po niemiecku utwory literackie. Na koncert zapraszani są rodzice młodych muzyków, mieszkańcy naszego miasta, słuchacze Uniwersytetu Trzeciego Wieku, a także goście z partnerskiego miasta Cottbus.

 

 

 

Ewa Sapeńko

Rzecznik prasowy

Uniwersytetu Zielonogórskiego

ul. Licealna 9

65-417 Zielona Góra

(...)www.uz.zgora.pl



--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Polish News Agency. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

POLISH NEWS AGENCY POLISHNEWS.PL
AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Komentarze

Popularne posty