KOMUNIKAT: Już jutro: Banachalia - Dzień Wydziału Matematyki, Informatyki i Ekonometrii Uniwersytetu Zielonogórskiego


REDAKCJA OTRZYMAŁA
Od: Ewa Sapeńko
Date: wt., 4 cze 2019 o 10:53
Subject: Już jutro: Banachalia - Dzień Wydziału Matematyki, Informatyki i Ekonometrii Uniwersytetu Zielonogórskiego



Banachalia

Dzień Wydziału Matematyki, Informatyki i Ekonometrii

5 czerwca 2019 r.

siedziba Wydziału (bud. A-29, ul. prof. Szafrana 4A) i Aula UZ (ul. Podgórna 50)

 

  • 11:30 Otwarcie Dnia Wydziału (Dziekan), dziedziniec budynku A-29

a)      koszykówka

b)      kalambury

c)       rybathlon

 

  • 13:30 Rysowanie trójkąta Sierpińskiego na dziedzińcu Budynku A-29 (3 drużyny po 27 osób):

a)      uczniowie - 3. klasa gimnazjum, SP1 w Szprotawie

b)      studenci WMIiE, osoba odpowiedzialna: Krystyna Białek

c)       pracownicy WMIiE, osoba odpowiedzialna: Marta Borowiecka-Olszewska

               

 

  • 14:00 Odsłonięcie figury "Banachusa", dziedziniec budynku A-29

 

  • 14:15 Wręczenie nagród zwycięzcom konkursów,  

 

·         15:00 Gala Konkursu "Matematyka bez Granic" (Aula UZ, ul. Podgórna 50)

                15:00-15:10        Powitanie Gości (Dziekan, Prezes ZO PTM)

                15:10-15:40        Wykład Prof. Mariana Nowaka "Powstanie i rozwój polskiej szkoły matematycznej"

                15:40-17:00        Wręczenie nagród i dyplomów zwycięskim klasom

 

 

 

Ewa Sapeńko

Rzecznik prasowy

Uniwersytetu Zielonogórskiego

ul. Licealna 9

65-417 Zielona Góra(..)

Członek Stowarzyszenia

PR i Promocji Uczelni Polskich

www.prom.edu.pl

 

 





--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Komentarze

Popularne posty