Co z festiwalami reggae w woj. lubuskim?


Do nowego wydania papierowego piszę o upadku najstarszego polskiego festiwalu reggae w Gorzowie i kilku innych podobnych festiwali reggae na terenie województwa. (Burning Sun we Wschowie, Reggulator w Lubięcinie, Sulęcin Reggae Festival w Sulęcinie, Reggae nad Wartą w Gorzowie, One Love Stage w Zielonej Górze, Sławska Noc Reggae etc.)

Pytanie jakie zadałem do UMWL:
Jaka jest opinia UMWL o powodach upadku wszystkich festiwali tego typu- na terenie tego województwa?

Opis tematu 
Wydawałoby się że region przygraniczny powinien starać się przyciągnąć turystów za granicy, zza rzeki Odry i Nysy, ofertą festiwali letnich. Tymczasem- oferta jest jakby skrojona pod gusty muzyczne naszych ojców i matek (jak stwierdzam samemu mając niemal 40 lat) i osoba młoda - jeśli zechce w wakacje znaleźć w tym regionie jakiś festiwal dla siebie, nie znajdzie już niestety- absolutnie nic, zupełne zero. 

Festiwal "Pol'And Rock" - przedstawiany przez starsze wiekiem władze jako rzekoma alternatywna oferta dla osób młodszych- ze swoją ofertą celuje w target osób starszych wiekiem (tak, zdecydowanie- muzyka rock to target obecnych 40-to i 50-latków, lub młodych mająących gusty muzyczne w stylu swoich rodziców, co się zdarza, ale jest rzadkie). Festiwal w Kostrzynie- jeśli coś stanowi dla młodych- to funkcjonuje raczej jako miejsce spotkań lokalnej młodzieży niż jako oferta kulturalna. 

Młodych- porzucono, już nie są targetem, zresztą- na terenie woj. lubuskiego jest ich zbyt mało. Dowodem porzucenia młodych jest np. brak młodzieżowej sceny dla młodych na Winobraniu- kiedyś taka osobna scena była, wystepowali na niej lokalni artyści, dziś- od wielu lat jej nie ma, bo i sami młodzi masowo wyprowadzili się.
(..)

Odpowiedzi UMWL
Dzień dobry Panie Adamie, dziękuję za ciekawą analizę dotyczącą festiwali reggae. Samorząd województwa nie zajmuje się tak szczegółowym analizowaniem popularności tych festiwali czy też dociekaniem przyczyn ich upadku. Zapewne wiele zależy od determinacji organizatorów. Samorząd województwa, poprzez UMWL, zajmuje się natomiast dofinansowaniem (w ramach konkursu ofert) zadań publicznych, polegających na promocji pozytywnego wizerunku województwa w zakresie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego. W ramach tego działania, w ub. r. zostały dofinansowanie następujące festiwale:

a)         Lubuskie Lato Filmowe

b)         Solanin Film Festiwal

c)     Międzynarodowy Festiwal Kina Autorskiego Quest Europe

d)         Zielonogórski Festiwal Filmu i Teatru

e)         Międzynarodowy Festiwal „Muzyka w Raju"

f)          Festiwal Bluesowy Las, Woda & Blues

g)         Festiwal Green Town of Jazz

h)         Festiwalu Muzyki F. Chopina w Sulechowie

i)           Ogólnopolski Festiwal Romskich i Polskich Dziecięcych zespołów taneczno-wokalnych pod hasłem „Muzyka Łagodzi obyczaje"



Pozdrawiam,

 

Michał Iwanowski

Rzecznik Prasowy Zarządu Województwa Lubuskiego

 


--

__________________________________________________________________________

 

Merkuriusz  Polski

 

Agencja Prasowa. W Krakowie od 3 stycznia 1661 r.



Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Prezes Zarządu, Wieczorna.pl SP. Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A,   65-154 Zielona Góra

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
F +442035142037
E adam.fularz@wieczorna.pl
Dolina Zielona 24a, PL 65-154 Zielona Góra
KRS 0000416514, NIP 9731008676, REGON 081032764

AGENCJA PRASOWA MERKURIUSZ POLSKI- Wieści i treści od 3 stycznia 1661 

Informuję rozmówcę o przysługującym mu prawie do autoryzacji wypowiedzi udzielonych naszej agencji. Aby skorzystać z prawa, rozmówca niezwłocznie po udzieleniu wypowiedzi dla AP Merkuriusz Polski musi oznajmić że skorzysta z tego prawa. Czas na autoryzację wynosi 6 godzin od otrzymania przez rozmówcę zapisu jego słów.

Standardy relacjonowania wyborów przez media zgodne z Art. 7 ust. 2 ustawy – Prawo Prasowe.

Kandydat w wyborach nie powinien być formalnie związany z żadnym medium, w szczególności być dziennikarzem, redaktorem naczelnym bądź wydawcą. Jeżeli tak by się zdarzyło, gdyż prawo wprost tego nie zabrania, na czas wyborów nie powinien być on zaangażowany w relacjonowanie wyborów.

Rada Etyki Mediów uznaje udział dziennikarzy w wyborach za złamanie zasad etyki 55 dziennikarskiej . Dziennikarze nie tylko nie powinni kandydować, ale w jakikolwiek inny sposób uczestniczyć w pracach komitetów wyborczych, np. nie powinni pomagać kandydatom w przygotowaniu wystąpień publicznych.

Dobrą praktyką jest wprowadzenie przez szefów redakcji w tym zakresie jasnych wytycznych. 

Media powinny z ostrożnością relacjonować wydarzenia z udziałem kandydatów pełniących funkcje publiczne w czasie kampanii wyborczej, a zwłaszcza ciszy wyborczej. Osoby te, mając łatwiejszy niż inni kandydaci dostęp do mediów, mogą nadużywać go do celów związanych z prowadzeniem kampanii wyborczej. Media muszą być więc szczególnie wyczulone. 

Prowadzenie negatywnej kampanii w mediach, choć nie jest prawnie zakazane, budzi wątpliwości etyczne. Media powinny przekazywać wypowiedzi prawdziwe, wypowiadane w dobrej wierze oraz w tonie umiarkowanym. (..)

W przypadku, gdy tworzy się medium specjalnie na potrzeby wyborów, dane medium powinno kierować się regułami prawdziwości i uczciwości przekazu. Należy także pamiętać, że powstające w okresie wyborczym tytuły prasowe zobowiązane są do przestrzegania wszelkich wymogów stawianych prasie przez prawo prasowe (jeœli publikacja spełnia 56 kryteria definicji „dziennika" lub „czasopisma" wymagana jest np. jego rejestracja w sądzie). Bardzo ważne jest, aby wydawnictwo takie na każdym egzemplarzu posiadało takie informacje jak nazwę i adres wydawcy, adres redakcji, imię i nazwisko redaktora naczelnego. Choć prawo prasowe nie ustanawia obowiązku zamieszczenia impressum na tzw. drukach nieperiodycznych (np. jednorazowo wydanej gazetce), zasada ta powinna być przestrzegana w przypadku wydawnictw dotyczących wyborów. wg http://hfhr.pl/wp-content/uploads/2014/10/HFPC_media_w_okresie_wyborczym.pdf

Komentarze

Popularne posty