wystawa

Galeria PRO ARTE Okręgu Zielonogórskiego Związku Polskich Artystów Plastyków zaprasza na otwarcie wystawy rysunku i malarstwa Doroty Komar-Zmyślony. Wernisaż, z udziałem Autorki, odbędzie się 5 października (sobota) 2013 r. o godz. 17.00 w Galerii PRO ARTE, Stary Rynek 2-3 w Zielonej Górze.

O Artystce:
Dorota Komar-Zmyślony – absolwentka PWSSP w Poznaniu, dyplom w 1983 roku w pracowni ilustracji książkowej Prof. Grzegorza Marszałka. Autorka ponad dwudziestu wystaw indywidualnych. Brała udział w wielu wystawach zbiorowych, na stałe związana z środowiskiem zielonogórskim. Uprawia malarstwo, rysunek, grafikę projektową. Uczy malarstwa i rysunku w Zespole Szkół Plastycznych w Zielonej Górze.
Jej prace znajdują się w zbiorach Muzeum Ziemi Lubuskiej, BWA - Zielona Góra, Muzeum w Drzonowie oraz w wielu kolekcjach prywatnych w kraju i za granicą.

"Moje malowanie i rysowanie, to nie ustająca przygoda. Poddaję się tej czynności z przyjemnością i z pełnym oddaniem, nigdy nie wiem co powstanie, zamysł z jakim zasiadam do pracy na ogół ulatuje gdzieś w otchłań, a ja zainspirowana świeżo powstałymi wytworami zmierzam w zupełnie innym kierunku niż planowałam, niestety albo stety zawsze w tą samą stronę… czyli po prostu do człowieka. Walczę z tą obsesją i czasami mi się udaje namalować coś bez ludzkiej postaci, w tedy to coś jest jakimś tam pejzażem… teraz też taki pejzaż wzbogaciłam kwiatami... cały czas jednak nie jest to jeszcze TO... „nie o to chodzi by złapać króliczka, ale by gonić go, ale by gonić go... go... go... go, go". Jak śpiewają „Skaldowie".

Wystawa potrwa do 20 października.
Kuratorem wydarzenia jest Iwona Peryt-Gierasimczuk.
GALERIA PRO ARTE
Okręgu Zielonogórskiego ZPAP
Zielona Góra
ul. Stary Rynek 2-3
tel. 68 325 36 86
www.zpap.zgora.pl

Komentarze

Popularne posty