wystawa



Muzeum Ziemi Lubuskiej w Zielonej Górze
i
Galeria Twórców Galera
uprzejmie zapraszają na otwarcie wystawy fotografii
 
Bogusław Strzegowski
SZKLANE DOMY
 
Wernisaż, z udziałem Autora, odbędzie się w środę, 13 lutego 2013 r. o godz. 17.00
w gmachu Muzeum, al. Niepodległości 15.
 
 
Bogusław Strzegowski; ur. w 1972 roku w Ostrowie Wlkp. Zielonogórzanin z wyboru, artysta malarz i fotografik z zamiłowania. Obecnie członek międzynarodowego klubu fotograficznego Fotoferia Club.
 
Galeria prac Autora: http://www.fotoferia.pl/portfolio/hagall/images/
 
Sztuka od dawna towarzyszyła mi w codziennym życiu. Już w dzieciństwie fascynowało mnie malarstwo. Wyzwaniem było kopiowanie dzieł sławnych malarzy, ale prawdziwą satysfakcję dawała własna twórczość. Formy abstrakcyjne królowały w moim portfolio, wypierając inne kierunki. Współpraca z niemiecką  „Design-Art-Gallery", pozwoliła odnieść mi pierwsze sukcesy, a moje prace prezentowane były w niemieckiej telewizji VOX.
Przygoda z fotografią zaczęła się również bardzo wcześnie. Już w szkole podstawowej miałem okazję zetknąć się z fotografią analogową. Pierwszy aparat FIED, pierwsza ciemnia w piwnicy i pierwsze udane zdjęcia. Fascynacja fotografią przerodziła się w pasję jednak znacznie później. Era fotografii cyfrowej znacząco się do tego przyczyniła, dając mi narzędzia, możliwości, oraz nieograniczone pole ekspresji. Już na początku poszukiwań fotograficznych ciągnęło mnie w kierunku architektury i reportażu, zwłaszcza scenicznego. Postanowiłem pozostać przy tych dwóch kierunkach, specjalizując się i nabierając doświadczenia. Zgłębianie wiedzy i ciężka praca opłaciły się, przyszły pierwsze sukcesy...
 
Nie wiem co przyniesie przyszłość, ale jednego jestem pewien – już do końca życia będę fotografował.
 
 
Szklane Domy…
 
…chodzę z podniesioną głową, nie dlatego, że zadzieram nosa lecz dlatego, iż tylko w ten sposób mogę zobaczyć znacznie więcej. Mogę ujrzeć to, czego inni nie dostrzegają, gdyż z reguły patrzą pod nogi, czego ja nie robię. Patrząc w górę nie zobaczę człowieka przemierzającego wielkomiejskie ulice. Nie ujrzę także brodzących żurawi, płynących łodzi, kwiatów pachnących na łące, skaczącej żabki i mrówek toczących walki. Zobaczę za to coś zupełnie innego, coś równie niesamowitego i oryginalnego, ujrzę… „szklane domy".
 
Pozwólcie zatem, pokazać mi wasz świat moimi oczyma, miejsca które mijacie na co dzień niewzruszeni.
Wypatrzcie zielonogórskie akcenty, zanurzone w gąszczu europejskich „kolosów".
Odnajdźcie to, czego mi nie udało się zobaczyć.
 
Bogusław Strzegowski
 
Wystawa potrwa do 26 maja 2013 r.
Kuratorem wydarzenia jest Igor Myszkiewicz
 
Współpraca: Fotoferia Klub
Sponsor: All Service (www.druk.zgora.pl)
 
Muzeum Ziemi Lubuskiej
al. Niepodległości 15
65-048 Zielona Góra
tel. (68) 327 23 45, 320 26 78
fax (68) 324 65 61
www.mzl.zgora.pl
e-mail: muzeum@man.zgora.pl

Komentarze

Popularne posty