finisaż wystawy Magdaleny Wosik / Spotkaj mnie w Parku

Zapraszamy na finisaż wystawy Magdaleny Wosik w Galerii BWA
Do Zielonej Góry nogami
sobota 29.09, godzina 14:00

Magdalena Wosik - DO ZIELONEJ GÓRY NOGAMI


Jestem wrocławianką, absolwentką Państwowej Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych w rodzinnym mieście. W czasie studiów korzystałam ze stypendium Ministra Kultury i Sztuki a po ich ukończeniu w 1995 roku zostałam stypendystką Fundacji im. Tadeusza Kulisiewicza. Jako grafik zajmujący się edytorstwem pracowałam między innymi dla Formatu Literackiego, Notatnika Teatralnego, wydawnictw: PWN, Atut, Rosner i Wspólnicy, Wydawnictwa Dolnośląskiego czy Telbitu. Jednocześnie zajmowałam się ekslibrisem i małą formą graficzną. Obok rysunków prasowych towarzyszących najczęściej tekstom publicystycznym i przeznaczonym dla dorosłego odbiorcy, rysowałam także dla pism dziecięcych - Ciuchci, Świerszczyka i Misia. Jeszcze w czasie studiów, w 1994 roku, rozpoczęłam współpracę, jako ilustrator, z regionalnym dodatkiem Gazety Wyborczej - Gazetą Dolnośląską (do 2000 roku). Współpracowałam z Gazetą Warmii i Mazur z Olsztyna, Metrem, Deską, Regionem (Silesia Bohemia Saxonia), licznymi pismami branżowymi. Od 2002 do 2008 roku byłam związana z Gazetą Wrocławską (w 2004 r. tytuł przemianowany na Słowo Polskie Gazetę Wrocławską, a w 2007 roku na Polskę the Times Gazetę Wrocławską), gdzie robiłam ilustracje, autoreklamy, projektowałam wydawnicze dodatki tematyczne, logotypy, przygotowywałam literacko i plastycznie okazjonalne wydania gazety przeznaczone dla dzieci. Ilustrowałam teksty ukazujące się w Magazynie Rodzinnym (sobotnim dodatku Polski the Times), redagowałam i projektowałam autorską cotygodniową dziecięcą rubrykę Siemanko (później Siemko) w Magazynie Polski Gazety Wrocławskiej. Od 2004 do 2008 roku byłam mocno związana jako autorka tekstów i ilustracji z dwutygodnikiem Miś. 
Magdalena Wosik

Organizatorzy: Lubuskie Stowarzyszenie Miłośników Działań Kulturalnych „Debiut” oraz Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna im. C. Norwida w Zielonej Górze
---------
Zapraszamy na nadchodzące wydarzenia związane z projektem Parku Tysiąclecia

Helmut & Johanna Kandl

Spotkaj mnie w parku

wystawa w Fundacji Salony + happening w Parku Tysiąclecia


Spotkaj mnie w Parku

otwarcie wystawy: piątek 28.09, godzina 19:00

Fundacja Salony, ul. Fabryczna 13b, Zielona Góra

Wystawa będzie czynna do 18.11.2012

 

happening w Parku Tysiąclecia: sobota 29.09, godzina 12:00

 

Nieodłącznym elementem pracy austriackich artystów Helmuta i Johanny Kandl są podróże, które stają się pretekstem do wnikliwej obserwacji odwiedzanych miejsc. Wystawa Spotkaj mnie w parku stanowi okazję, by zapoznać się z ich sposobem pojmowania świata i towarzyszących mu zjawisk społecznych, gospodarczych i politycznych. W pracach Kandlów widoczne jest szukanie wspólnego mianownika dla procesów zachodzących dookoła Europy, często wynikających z politycznych doświadczeń  socjalizmu i kapitalizmu, ale ich wrażliwość na losy poszczególnych krajów i ich bohaterów nigdy nie pozwala na generalizację lub powielanie stereotypów. Ich twórczość nie dopuszcza tworzenia lub utrwalania administracyjnych granic, wyraźnie wskazują, że Europa Zachodnia tworzy ze Wschodem nieodłączną kulturową całość. Artyści bardzo subtelnie obchodzą się z historią miejsc, w których pracują. Niejednokrotnie udaje im się odnaleźć historie przez wielu zapomniane lub wyparte z kolektywnej pamięci, a sposób ich opracowania nadaje im nowe, uniwersalne znaczenia. Na wystawie pojawia się także osobista historia Johanny Kandl, wspomnienie ogrodu z dzieciństwa, które zostaje odtworzone poprzez jej bezpośredni kontakt z przyrodą.

 

Wizyta artystów w Parku Tysiąclecia w Zielonej Górze stała się inspiracją do stworzenia specjalnie do tego miejsca kolorowej instalacji, która wydobędzie jego potencjał i wykorzysta jego charakterystyczne cechy, m.in. pięknie doświetlone tarasy rozsiane w jego różnych częściach. Według artystów park potrzebuje kolorów, które sprawią, że dużo lepiej będziemy się czuli w jego przestrzeni. Wydarzenie to jednak nie sama instalacja, artyści będą spacerowali po parku i w jego okolicy zapraszając do spotkania w Parku Tysiąclecia. Spotkaj mnie w parku to happening, który zachęca mieszkańców do tworzenia społeczności w Parku Tysiąclecia, do rozpoczęcia dialogu pomiędzy różnymi grupami jego użytkowników, niezależnie od sposobów spędzania w nim czasu. Każdy z odwiedzających park będzie mógł stać się przez chwilę członkiem tej społeczności, zabierając ze sobą do domu jeden z kolorowych balonów.

 

Organizacja:

Fundacja Salony, BWA Zielona Góra, Urząd Miasta Zielona Góra

Współpraca: Austriackie Forum Kultury, Drukarnia Braci Dadyńskich

Projekt jest realizowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz dzieki pomocy finansowej Urzedu Miasta Zielona Góra i Austriackiego Forum Kultury w Warszawie

 

Więcej informacji o projekcie znajdziesz na stronach:

www.milleniumpark.eu

www.fundacjasalony.pl

www.bwazg.pl

---------------------------------- 

fotografia z archiwum artystów

Helmut & Johanna Kandl, Meet me at the park, 2012



--
Galeria BWA | Al. Niepodległości 19 | 65-048 Zielona Góra | Tel./Fax 0048 68 325 37 26www.bwazg.pl | bwa@bwazg.pl | facebook.com/bwazielonagora
Godziny otwarcia | wtorek: 10-15 | środa-piątek: 11-17 | sobota: 12-18 | niedziela: 11-17 | poniedziałek: nieczynne

Galeria BWA jest finansowana przez Urząd Miasta Zielona Góra
Patronat medialny: TVP Gorzów Wielkopolski, ZielonaGora24.tv
Sponsor: P. W. Fast Sp. z o. o.
Specjalne podziękowania dla: Zielona Jadłodajnia, Apartamenty na Placu Słowiańskim, Drukarnia FORTIS, StampTeX

Jeśli nie chcesz otrzymywać materiałów promocyjnych od galerii BWA w Zielonej Górze możesz zrezygnować wysyłając pusty e-mail na ten adres w temacie umieszczając: NIE

Komentarze

Popularne posty